Ny typ av online tv-byrå är född. StreamRocket ska bygga varumärke och försäljning genom nya tv-koncept på Facebook Live.
Facebook har plattformen och räckvidden. Besökarna konsumerar mer och mer rörligt innehåll. Det finns därmed ett stort behov för företag att nå ut med en maximal tittarupplevelse för att sticka ut och stärka varumärket i kanalen.
Potentialen med räckvidd på mer än 5,5 miljoner svenskar varje månad och Facebooks intentioner om att bli den viktigaste tv-aktören, gör att företag måste tänka om kring sitt rörliga innehåll. De varumärken som anammar en ny strategi kommer att bli vinnarna. För att komma dit behövs genomtänkta koncept och högkvalitativa film- och tv-produktioner, som är anpassade för plattformen.
– Facebook Live är ett fantastiskt sätt att arbeta med content marketing på ett personligt och interaktivt plan. Men hittills har de flesta företag bara använt mobilen, med skakig bild och dåligt ljud. Det vi erbjuder är en kvalitativ helhetslösning som stärker varumärket och skapar ökad försäljning. Det är viktigt att företag tar fram en strategi för sin film och tv-produktion online och har en plan för vad som ska hända före- under och efter sändningen, säger Fredrik Sjöström, VD och grundare på StreamRocket AB.
Dessutom har intåget av 360 VR börjat och där går utvecklingen rasande fort. Även inom det området erbjuder StreamRocket spännande koncept och produktioner.
Grundaren Fredrik Sjöström har långt förflutet med över 20 år inom digitala medier. Han lämnade nyligen ett toppjobb som digital kommunikationschef på ATG.
Bolaget har även tagit in riskkapital via en privat affärsängel för att möjliggöra snabbare expansion.
För mer information, kontakta: Fredrik Sjöström, VD och grundare, StreamRocket AB. | Telefon: 072-704 80 20 | E-post: fredrik@streamrocket.se