Många använder ju idag en coach eller PT när de tränar. Varför skulle marknadschefer eller kommunikationschefer inte kunna ha en ”Digital PT”?
Så fort som utvecklingen går inom det digitala just nu så kan man ju inte kräva att man som högre chef ska ha järnkoll på detta precis i minsta detalj. Men… att vidareutveckla sina kunskaper och därmed bli en bättre beställare av dessa digitala tjänster skadar ju inte. För det är inte alltid det finns någon form av ”digital chef” på företaget som driver dessa frågor. Och oavsett så kanske man som chef behöver lite oberoende rådgivning och utbildning i hur företaget ska jobba med digital transformering. En oberoende Digital PT. En mentor som kan coacha, peppa och utbilda. Precis som med träning. Så varför inte inom det digitala.
Över tjugo års erfarenhet från digital marknadsföring och utveckling
Jag har över tjugo års erfarenhet av marknadsföring och tjänsteutveckling, med fokus på digitala- och sociala medier. Min erfarenhet sträcker sig över många olika branscher – alltifrån tv, handel, dotcom, media, telecom, e-handel, logistik, hälsa och sportspel mm. Jag har både varit på konsultsidan och ansvarig beställare av digitala kommunikationstjänster på företag som Passagen, Aftonbladet, Comhem, Postnord, SATS, ATG mfl. En enorm passion och engagemang för de digitala frågorna har präglat alla mina år – oavsett om det varit strategi eller operativt arbete.
[blockquote text=”Varför skulle marknadschefer eller kommunikationschefer inte kunna ha en Digital PT? ” text_color=”” width=”90″ line_height=”undefined” background_color=”” border_color=”” show_quote_icon=”yes” quote_icon_color=”#000000″]
Är övertygad att min både långa och breda erfarenhet kan hjälpa dig att bli en bättre beställare av digital- och social media. Hör av dig så kanske vi kan hitta en början på ett intressant ”Digital PT-samarbete” framöver. Vi skräddarsyr upplägget helt efter dina behov och mål.
Du når mig på fredrik@streamrocket.se eller 0727048020
Fredrik Sjöström, senior rådgivare och grundare av StreamRocket AB
Rekommendation saxat från LinkedIn
”Fredrik joined the Nordic marketing team as E-Commerce Manager in February 2011 with the assignment to lead the project of an entire new SATS digital platform, from initial phases of customer insight to a full-fledged Nordic launch and thereafter ongoing development of functionality, usability and commercialization on desktop as well as mobile. Receiving the award for “best website within health and training 2013” was a great and well-deserved acknowledgement of the hard work Fredrik and colleagues put into transforming SATS into a digital player. All in all, Fredrik is very competent within all aspects of digital and is always updated with the latest online trends and facts. I would especially like to highlight his competence as a commercial-minded strategist with an ability to present complex information in a clear way. I hope our ways will cross again in the future.”
– Eva Lundström, Director of Marketing, Scandic