Vi ser det fortfarande relativt ofta, även om det har minskat något senaste året. Att man lägger upp länkar till sina YouTube-videos på Facebook. En i omfattande studie, gjord av Quintly, visar det sig att videos som laddas upp direkt (sk ”native video”) till Facebook får 530% fler kommentarer än om du skulle länka till din video på andra plattformar.
Och ju fler som gillar, delar och kommenterar desto fler visningar och bättre räckvidd får du. Räckviddsmässigt får ej ”inbäddade”/länkade YouTube videos lika bra spridning som native Facebook video.
När det gäller YouTube videos och videoklipp som delas från andra källor (tex. Vimeo etc) måste ju användarna se videon utanför Facebook-plattformen och sedan gå tillbaka till för att gilla, dela eller kommentera. Vid den tidpunkten är förmodligen användaren på väg helt någon annanstans i tanke och handling.
Läs också:
5 tips för lyckade videos på Facebook
Visste du att:
År 2020 spås 85% av all datatrafik på internet vara från rörligt innehåll. tillväxten drivs av video.
[icons size=’fa-lg’ custom_size=” icon=’fa-rocket’ type=’normal’ position=” border=’no’ border_color=” icon_color=’#000000′ background_color=” margin=” icon_animation=” icon_animation_delay=” link=” target=’_self’] Vill du veta mer om StreamRocket och hur man jobbar med rörligt innehåll på olika sociala medier och videoplattformar? Chatta med oss, ring oss eller skicka ett mail – du hittar kontaktuppgifterna här!